Porsche heeft in het eerste kwartaal van dit jaar haar verkoop flink weten te verhogen. Wereldwijde werden er door het Duitse luxemerk 18 procent meer sportieve auto’s afgeleverd, oftewel 80.767 exemplaren.
Volgens het bedrijf uit Stuttgart stegen het aantal klantleveringen op jaarbasis in alle regio’s. Op de belangrijke Chinese markt ging de verkoop met 21 procent omhoog en in de Duitse thuismarkt was sprake van een plus met 19 procent, zo meldt Porsche.
Vooral de SUV modellen van Porsche deden het in het eerste kwartaal goed. Zo steeg de verkoop van de Macan (foto) met 30 procent en die van de Cayenne met 23 procent. Bij de elektrische Taycan deed zich echter een verkoopdaling van 3 procent voor. In het prijssegment waar Porsche actief is met dit model, zijn er inmiddels modernere alternatieven beschikbaar, zoals de BMW i7 en de Mercedes EQS.
In Nederland is sprake van lagere verkopen dan in dezelfde periode (januari t/m maart) vorig jaar, ondanks dat de markt als geheel flink groeide. Bij ons doet de Taycan het goed en dat geldt ook voor de Macan plus de Cayman, maar de rest van het gamma was in het eerste kwartaal minder in trek dan vorig jaar.