Volvo heeft de productiestart van haar nieuwe EX90 model uitgesteld.
Het in Zweden gevestigde bedrijf wil meer tijd hebben voor softwareontwikkeling en (Henrik Fisker, lees jij mee?) voor het testen daarvan. Beleggers zijn niet blij met dit nieuws en lieten het aandeel Volvo met 5 procent dalen.

Het bedrijf verwacht nu in de eerste helft van 2024 met de productie van de volledig elektrische SUV te beginnen, aldus het in een verklaring.
Volvo Cars, grotendeels in handen van het Chinese Geely, onthulde het model eind vorig jaar en verwachtte aanvankelijk dat de EX90 begin 2024 in de showrooms zou verschijnen. Daartoe zou de productie eind 2023 moeten beginnen.
Een woordvoerder van Volvo weigert te zeggen wanneer hij nu verwacht dat het model de showrooms bereikt.
