De Citroën C4 X is in Nederland voortaan ook leverbaar met de 1,2 liter PureTech benzinemotor.
Tot nu toe was de Fransman met de dikke kontpartij er alleen als elektrische ë-C4 X. Autointernationaal.nl vond dat bij de marktintroductie van de sedan al een opvallende keuze, aangezien zustermodel C4 in ons land wel met een verbrandingsmotor te bestellen is. Citroën dacht ‘modern’ te doen door de C4 X alleen in vorm aan te bieden, maar komt daar nu op terug.
Citroën…….. | Mazda………………… | Skoda………. |
C4 X | 3 Sedan | Octavia |
PureTech 100 Feel | e-SA-G 122 Comfort | 1.0 TSI Ambition |
32.560 euro | 33.390 euro | 33.490 euro |
Citroën……………………….. | Renault……………….. | Skoda…………………….. |
C4 X | Arkana | Octavia |
PureTech 130 Shine EAT8 | TCe 160 Techno EDC | 1.5 eTSI Business DSG |
38.610 euro | 38.585 euro | 38.190 euro |
Reden is dat de C4 X als verkooptaak heeft om de Renault Arkana het leven zuur te maken, maar dat lukt tot nu toe voor geen meter: de laatste ging in de eerste 4 maanden van dit jaar bijna 8 keer vaker over de toonbank. De keuzemogelijkheid voor een benzinemotor moet helpen om de verkoopdoelstelling alsnog te halen.
Het leveringsgamma van de C4 X kent straks 2 versies van de 3 cilinder 1.2 PureTech benzinemotor. Men kan kiezen uit een 100 pk sterke basisversie en uit een krachtigere 130 pk variant. In het eerste geval is een handgeschakelde 6-bak en het uitrustingsniveau Feel verplichte kost. De 130 pk sterke 1.2 PureTech is er (vooralsnog) alleen met de bekende 8-traps automaat (bij de ‘gewone’ C4 (zonder ‘X’) kan deze motor ook worden gecombineerd met een handgeschakelde 6-bak, en is er ook een 1.5 BlueHDi dieselvariant die goed is voor 130 pk).
De C4 X PureTech 100 Feel gaat in Nederland 32.560 euro kosten. Voor de 130 pk varianten (Feel Pack en Shine) vraagt Citroën 36.320 euro respectievelijk 38.610 euro.