Volvo EX40 nu ook als Business Edition

0

Eerder deze week kwam Volvo in het nieuws dat de C40 en de elektrische XC40 zijn omgedoopt tot EC40 en EX40. Tegelijkertijd meldt de Zweedse autofabrikant dat de Single Motor varianten van beide modellen een nieuwe batterij hebben gekregen. Die kan sneller worden opgeladen. De Twin Motor Performance uitvoering vervangt de Twin Motor versie. Niet veranderd is de prijs van de Essential uitvoering. Die blijft 45.995 euro. Dit betekent dat de instapversie van de EX40 (voorheen XC40; de mild hybride variant van dit model ondergaat geen naamswijziging) onverminderd in aanmerking komt voor de SEPP subsidie.

Nieuw is de Business Edition. Die biedt Volvo aan voor prijzen vanaf 49.995 euro. De Business Edition beschikt zowel als EX40 én EC40 over zaken als Adaptive Cruise Control met Pilot Assist, een Blind Spot Information systeem (met o.a. Cross Traffic Alert), 360 graden camera’s en extra getint glas achter. Voor de genoemde 49.995 euro levert Volvo de Business Edition als EX40 Single Motor. De prijs van de Extended Range variant bedraagt 52.995 euro. Voor de EC40 Business Edition zijn de tarieven respectievelijk 51.495 euro en 54.495 euro.

VolvoEC40

Voor het nieuwe modeljaar voert Volvo bij de EX40, die een actieradius van maximaal 576 km heeft, een aantal wijzigingen door. Zoals gezegd krijgt de Single Motor uitvoering een nieuwe batterij (70 kW in plaats van 69 kW). Die kan met maximaal 180 kW snel worden opgeladen (was 135 kW). Hiermee neemt de laadtijd (om de ‘vulling’ van 10 naar 80 procent van de maximale capaciteit te brengen) af van 34 minuten naar 26 minuten.

De Twin Motor uitvoering wordt in het nieuwe modeljaar opgevolgd door de Twin Motor Performance. Deze variant beschikt over meer vermogen. Daardoor kan er iets sneller naar 100 km/u worden geaccelereerd. Het extra vermogen op de vooras stijgt van 150 pk naar 184 pk. Het totale vermogen van 442 pk is goed voor een acceleratietijd (0-100 km/u) van 4,6 seconden. Naast een krachtigere elektromotor is er ook een Performance Drive Mode. Deze geeft een snellere pedaalrespons. Ook zorgt de Performance Drive Mode er voor dat beide motoren altijd ingeschakeld zijn. Maar bij rustig rijden in de normale rijmodus schakelt het exemplaar op de vooras uit om stroom te besparen. Deze motor wordt pas weer actief als er veel vermogen of tractie gevraagd wordt.

 

 

Reageren is niet mogelijk.