Sinds performancehuis Polestar is overgenomen door Volvo lijkt het wat stiller te zijn rond Heico Sportiv, die andere hofleverancier van extra vermogen voor de modellen van het Zweedse merk. Maar nu slaan de Duitsers terug met sterkere versies van nota bene de S60 en V60 Polestar.
Onlangs vernieuwde Volvo de S60 en V60 Polestar en dan vooral in motorisch opzicht. Beide kregen een kleiner hart, maar wel een exemplaar dat meer vermogen kan leveren. 367 pk is echter nog niet genoeg, meent Heico. Zij voert de kracht van de 2,0 liter viercilinder turbomotor daarom op naar 400 pk.
Het koppel van de DriveE unit stijgt zelfs nog wat meer, namelijk van 470 Nm naar 550 Nm, zodra de zogeheten e.motion performance kit is geïnstalleerd. Die power module is overigens van het principe plug&play , dus als klant sta je in mum van tijd weer buiten bij Heico. Wel dien je eerst 5.000 euro te betalen.
“Wat levert mij dit bedrag qua prestaties dan op?”, zult u nu wellicht afvragen. Immers, een vermogensboost van 33 pk en 80 Nm is niet revolutionair. Heico wijst er op dat haar aanpakt van het Polestar duo wel degelijk effect heeft. Zo verloopt de sprint naar 100 km/u 0,4 seconde sneller, namelijk in 4,3 tellen.
Daarnaast kan er doorgestoomd worden tot 275 km/u. De standaard S60 en V60 Polestar haken bij 250 km/u af. Overigens denkt Autointernationaal.nl dat de flink hogere topsnelheid niet alleen door het extra vermogen verklaard kan worden. Waarschijnlijk wijzigt Heico bij de upgrade tegelijkertijd het ’tijdstip’ begrenzer waarop de begrenzer ingrijpt …