Prijsvergelijking Nissan X-Trail 2.0 dCi

0

Autoconsumenten die op zoek zijn naar een 7-persoons SUV worden momenteel door Nissan bediend met de X-Trail. Dat lukt heel aardig (in de eerste 10 maanden van dit jaar zijn er al meer dan 1.000 stuks op kenteken gezet), maar toch loopt het merk klanten mis die een 1,6 liter dieselmotor te povertjes vinden.

xtrail2017a2

Nissan komt voor hen nu met een oplossing, want het Japanse merk heeft een 2,0 liter dieselmotor voorin de X-Trail gelepeld. Die is met 177 pk en 380 Nm een stuk krachtiger dan de 1.6 dCi (130 pk en 320 Nm). De grotere krachtbron kan worden gekoppeld aan een handbak of CVT, bij Nissan X-Tronic genaamd. In het laatste geval is er de keuze tussen voorwielaandrijving en tractie rondom; de handgeschakelde versie (CO2-uitstoot 153 gram) heeft altijd vierwielaandrijving. De laatste kan 2.000 kilo trekken; de CVT versies (148 à 162 gram CO2; verbruik 5,6 liter diesel per 100 km; mede afhankelijk van het velgformaat) 1.650 kilo. Het trekgewicht is overigens niet groter dan bij de 1.6 dCi versie, maar de 2,0 liter motor zal dus minder hard hoeven werken.

Nissan Kia Mitsubishi
X-Trail 4WD Sorento 4WD Outlander 4WD
2.0 dCiA Tekna 2.2 CRDiA Executive 2.2 DI-DA Instyle+
54.090 euro 66.495 euro 54.990 euro

De 2,0 liter dieselmotor is overigens niet nieuw, want werd al eerder aangeboden in andere marktregio’s door Nissan, maar voldoet nu wel aan de Euro6 emissienormen. De X-Trail 2.0 dCi gaat als voorwiel aangedreven Acenta X-tronic 49.590 euro kosten. Vierwielaandrijving doet het factuurbedrag veranderen in 54.090 euro. De handgeschakelde versie (met standaard vierwielaandrijving) kost 51.240 euro. Dat zijn forse bedragen, maar het Japanse merk wil graag de gemiddelde transactiewaarde omhoog brengen. Momenteel kiest 40 procent voor de meest luxe versie, de vierwiel aangedreven Tekna, en Nissan denkt dat dit een indicatie is dat de klant eigenlijk wel bereid is om meer te betalen.

 

Comments are closed.