Nissan X-Trail krijgt nieuwe motoren

0

In navolging van de Qashqai is het nu de beurt aan de Nissan X-Trail om zijn motorengamma volledig te vernieuwen. De SUV voldoet met de ingreep aan de nieuwe Euro 6d-temp emissienorm. Er kan worden gekozen uit de DiG-T 160 benzineversie en de 150 dCi diesel.

Wereldwijd is de X-Trail de best verkochte Nissan, met ongeveer 800.000 nieuwe klanten per jaar. Maar in Europa is zijn kleine broertje, de Qashqai, meer in trek. Die kreeg eind 2018 dus voorrang bij het vernieuwen van de reeks benzinemotoren en diesels. Nu maakt het Nissan SUV model met optioneel 7 zitplaatsen een inhaalslag. De levering start eind volgende maand.

Zoals in de inleiding al werd gemeld, zijn de keuzemogelijkheden beperkt, want er zijn slechts 2 motoren. Het dieselsegment wordt bediend met een 4 cilinder 1,3 turbobenzine unit van 160 pk en 270 Nm. Deze krachtbron wordt vervaardigd in samenwerking met Renault en Mercedes. Hij wordt in de X-Trail standaard gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak, maar een 7-traps automaat met dubbele koppeling behoort ook tot de mogelijkheden. Reken op een instaptarief van 35.490 euro voor de Visia uitvoering met 5 zitplaatsen.

Voor dieselfans heeft Nissan de 1.7 dCi motor met 150 pk en 340 Nm in de aanbieding. Deze krachtbron is reeds bekend van alliantiepartner Renault en is standaard gekoppeld aan een handbak. Tegen meerprijs is een CVT automaat, vierwielaandrijving of beide leverbaar. Het trekgewicht bedraagt 2.000 kilo. Reken bij de X-Trail dCi 150 op een instaptarief van 39.590 euro.

Comments are closed.