Prijs indicatie Seat Tarraco PHEV

0

Seat breidt haar aanbod van geëlektrificeerde modellen gestaag uit. De nieuwste toevoeging is de Tarraco PHEV. Deze ruime en veelzijdige stekker hybride SUV is goed voor een systeemvermogen van 245 pk. Zijn 12,8 kWh accupakket maakt een elektrische actieradius van maximaal 48 km (gemeten volgens de WLTP norm) mogelijk. De Tarraco PHEV komt in het eerste kwartaal van 2021 op de markt als Xcellence en FR.

Na de Mii electric en de stekker hybirde Leon FR (5-deurs Hatchback en Sportstourer) is de Tarraco het derde geëlektrificeerde model van Seat. De PHEV uitvoering heeft een aandrijflijn met een direct ingespoten 1.4 TSI turbobenzine 4 cilinder als basisunit. Een 6-traps DSG automaat waarin een elektromotor is geïntegreerd en een 12,8 kWh accupakket maken ook onderdeel uit van de aandrijflijn. Het systeemvermogen bedraagt 245 pk en het maximale koppel 400 Nm. De Tarraco PHEV heeft een topsnelheid van 205 km/u. Het officiële gemiddelde verbruikscijfer volgens de WLTP cyclus bedraagt 1,8 à 1,9 liter benzine per 100 km (CO2: 41-44 gram/km). De Tarraco PHEV heeft een maximale actieradius van 730 km indien ook de inhoud van de brandstoftank wordt aangesproken.

De Tarraco PHEV kan maximaal 48 km volledig elektrisch aangedreven rijden. Hij start (mits de accu voldoende is opgeladen) altijd in de elektrische modus (e-Mode). De topsnelheid is met het oog op maximale efficiency dan begrensd op 140 km/u. Op langere afstanden (en wanneer de acculading onder een bepaald niveau komt) gaan de elektromotor en de TSI een samenspel aan (Hybrid mode). In deze stand kan de bestuurder er voor kiezen om de acculading te vergroten of op een bepaald niveau te houden. Het accupakket is ook te laden via een laadkabel. Bij een 3,6 kW laadpunt (een Wallbox) duurt het laadproces circa 3,5 uur en bij een 230 Volt aansluiting (2,3 kW) ongeveer 6 uur. Naast de e-Mode en Hybrid mode kent de Tarraco ook de S-Boost modus.

Elke Tarraco PHEV krijgt standaard een navigatiesysteem met 9,2 inch scherm, kaartupdates en Seat Connect met Online infotainment en Media & Internet. Via de app zijn autogegevens op afstand in te zien, is het laadproces te monitoren en zijn klimaatfuncties te bedienen. Standaard is de Tarraco Xcellence daarnaast voorzien van 19 inch lichtmetalen velgen, de Virtual Cockpit (digitaal instrumentarium), Full Link smartphone-integratie (Mirrorlink en Apple CarPlay), Bluetooth telefonie en audiostreaming, evenals bekleding in een combinatie van Alcantara en stof. Ook standaard zijn een elektrisch bediende achterklep (met voetbeweging), de Predictive Adaptive Cruise Control, Lane Assist en Park Assist (automatische parkeerhulp). De Tarraco FR zorgt voor een sportieve noot met typische FR accenten als speciale 19 inch lichtmetalen velgen, sportstoelen vóór met geïntegreerde hoofdsteunen (bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar en met geheugenfunctie), bekleding in diamantdesign en afwerking met rode stiksels, automatische airconditioning met 3-zone temperatuurregeling, extra donker getinte ramen achter en aluminium sportpedalen. Andere details die wijzen op het bijzondere karakter zijn buitenspiegels met welkomstverlichting en de verlichte instaplijsten met FR logo.

De nieuwe Tarraco PHEV wordt zoals gezegd in het eerste kwartaal van 2021 op de Nederlandse markt verwacht. Prijzen en exacte specificaties worden in aanloop naar de marktintroductie bekendgemaakt, maar Autointernationaal.nl kan nu al en indicatie van de tarieven geven: 50.350 euro voor de Xcellence uitvoering en 200 euro minder voor de FR versie.

 

Reageren is niet mogelijk.