PSA test nieuwe hybride systemen van Punch Powertrain

0

PSA test momenteel de nieuwe 7-traps e-DCT automaat van Punch Powertrain die vanaf eind 2022 / begin 2023 zal worden gemonteerd in modellen van de merken van de voormalige PSA Groep.

De nieuwe geëlektrificeerde automatische transmissie zal verkrijgbaar zijn als lichte hybride en plug-in hybride bij Citroën, DS, Opel / Vauxhall en Peugeot. Aangekondigd in 2020, zal de joint venture tussen PSA en Punch Powertrain volgend jaar beginnen met de productie van de e-DCT unit in Metz. Sinds januari wordt de versnellingsbak in Zweden getest, met name om de betrouwbaarheid ervan bij zeer lage temperaturen (- 31 ° C) in kaart te brengen.

De e-DCT automaat met dubbele koppeling komt in 2 smaken beschikbaar: in een 48 Volt mild hybride versie en in een oplaadbare 230 volt variant. In het eerste geval is een 27 pk sterke elektromotor geïntegreerd in de transmissiebehuizing om het geheel zo compact mogelijk te maken. De eerste toepassing komt beschikbaar voor de vernieuwde 1.2 PureTech motor die uitgerust wordt met een distributieketting (in plaats van een kwetsbare riem). Het debuut is voor de nieuwe Peugeot 308.

De plug-in hybride versie van de e-DCT automaat, waarvan de elektromotor een vermogen van 125 pk ontwikkelt, volgt in 2023. Hij zal de huidige e-EAT8 transmissie van Aisin vervangen die in de huidige PHEV modellen van de PSA Groep is te vinden. Aandrijfpartner wordt een nieuwe 1,6 liter turbobenzine motor die momenteel door Opel wordt ontwikkeld. De productie van dit 4 cilinder PureTech blok zal in 2023 verplaatst worden van de fabriek in Douvrin naar een faciliteit in Szentgottard in Hongarije.

 

Reageren is niet mogelijk.