Schaatser Kjeld Nuis is de nieuwe Toyota ambassadeur

0

Tweevoudig olympisch schaatskampioen Kjeld Nuis is de nieuwste ambassadeur van Toyota. De samenwerking maakt deel uit van de wereldwijde campagne van het Japanse automerk, genaamd ‘Start Your Impossible’, rond de Olympische en Paralympische Spelen. Daarvan is Toyota de mobiliteitspartner. “Het ambassadeurschap weerspiegelt de gedeelde, onbegrensde toewijding van Toyota en Kjeld om zichzelf continu te verbeteren”, zo valt in het persbericht te lezen.

Nuis behoort tot de beste lange baan schaatsers van de wereld. Ondanks, of misschien juist dankzij, persoonlijke tegenslagen (waaronder een zwaar ongeluk op jonge leeftijd) wist hij met zijn onvoorwaardelijke doorzettingsvermogen toch zijn olympische droom waar te maken. Tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang, Zuid-Korea, in 2018 pakte de schaatser 2 maal goud, op de 1.000 en 1.500 meter. Nu gaat Nuis samen met Toyota op weg naar de Olympische Winterspelen van 2022 in Beijing, China.

Kjeld: “Voor een schaatser zijn de Olympische Spelen het mooiste wat er bestaat. Het is me twee keer op rij om diverse redenen niet gelukt om mij te kwalificeren. Het was dan ook een enorme bevrijding toen ik mij wel plaatste voor de spelen in Zuid-Korea. En als je dan als 28-jarige laatbloeier meteen twee keer goud pakt en ziet hoe Nederland ontzettend met je meeleeft. Dát betekent ‘Start Your Impossible’ voor mij. Niets is onmogelijk”.

Nuis rijdt in een nieuwe Toyota RAV4 2.5 Hybrid Black Edition Automaat. “Ik ben heel trots dat ik ambassadeur mag zijn van zo’n imposant automerk. Ik ben onder de indruk van de technologie en maatschappelijke betrokkenheid van Toyota. Als je ziet wat Toyota allemaal doet behalve auto’s produceren. Zoals de ontwikkeling van technologie om mensen met een lichamelijke beperking te ondersteunen met mobiliteit. Dat vind ik fantastisch. Bovendien is mijn Toyota RAV4 Hybrid Black Edition een heel gave auto, met fantastische stoelen, prettige voorzieningen aan boord en een waanzinnige uitstraling”.

De samenwerking tussen Toyota en de nu 31-jarige Nuis is zoals gezegd onderdeel van ‘Start Your Impossible’: de wereldwijde campagne van Toyota rondom het partnership met de spelen. Hierbij staat de mens achter de sporter centraal. Vaak wordt alleen het resultaat van alle inspanningen gezien, maar de inspirerende onbegrensde toewijding om continu te verbeteren die daarachter schuilgaat, komt minder aan bod. Juist die passie en de drang naar verbetering, past bij de manier waarop Toyota er altijd naar streeft het onmogelijke mogelijk te maken.

Voor Toyota gaat mobiliteit naar eigen zeggen verder dan alleen auto’s; het draait ook om het aangaan van uitdagingen en het waarmaken van dromen. En als dit ergens gebeurt, is het wel tijdens de Olympische en Paralympische Spelen. Vandaar dat Toyota trotse partner is.

Reageren is niet mogelijk.