Dit is de nieuwe Honda CR-V

0

Honda houdt de lippen stijf op elkaar over de nieuwe CR-V, want hoewel het model van de vijfde generatie een jaar geleden voor het eerst werd gespot, zijn er tot nu toe geen teasers geweest. Maar hier hebben wij nu misschien een groot stuk van de puzzel, aangezien er een patentafbeelding is verschenen die naar verluidt de nieuwe editie weergeeft.

Het lijkt de ‘real deal’ te zijn, aangezien de enige afbeelding lijkt te passen bij de prototypes die door spionagefotograven konden worden betrapt. Zoals altijd met deze korrelige afbeeldingen die door autofabrikanten zijn geregistreerd om hun ontwerpen te beschermen, ziet de 2023 modeljaar editie van de CR-V er niet bijzonder opwindend uit. Wat ook niet goed te zien is, is dat de vijfde generatie van de SUV aanzienlijk groter wordt. Dat is geen verrassing aangezien de HR-V ook een halve klasse in omvang is toegenomen na zijn recente generatiewisseling.

Variërend van de slankere koplampen en grotere honingraat grille tot de lager geplaatste buitenspiegels en grotere raampartij: er zijn nogal wat veranderingen ten opzichte van de uitgaande CR-V. Een afbeelding van de achterkant is momenteel niet beschikbaar, maar je kunt er vergif op innemen dat de kenmerkende hoge achterlichten een blijvertje zijn. Ondanks dat de Japanner flink onder het mes gaat, kun je meteen zien wat voor type Honda dit is, aangezien ontwerpers de boot niet zullen laten schommelen. De bovenste karakterlijn creëert een visuele verbinding tussen de koplampen en de achterlichten, aangezien deze zich over het volledige zij profiel uitstrekt. Het is vergelijkbaar met wat je op de CR-V van vandaag aantreft, hoewel de visuele verbinding zich nu boven de deurgrepen bevindt en een platter ontwerp heeft.

Het exemplaar van de CR-V op de foto lijkt ondermaatse wielen te hebben, maar wees gerust: grotere exemplaren zullen zeker op de optielijst staat. Motorisch blijft het waarschijnlijk in eerste instantie bij één type: een hybride uitvoering. Maar Honda ontkomt er eigenlijk niet aan om à la Toyota bij de RAV4 (de belangrijkste concurrent van de CR-V) een stekker hybride uitvoering aan het palet toe te voegen. Voor het einde van het jaar moet een officiële première plaatsvinden.

Reageren is niet mogelijk.