Nieuwe promotiecampagne voor Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

0

Mitsubishi heeft onder de noemer ‘I Love to Cross Worlds’ voor de Eclipse Cross PHEV een nieuwe mediacampagne laten ontwikkeling. Daarin staat volgens de importeur niet langer het product (oftewel de auto) centraal, maar de klant centraal.

De uitdaging was ook om de kernwaarden van de doelgroep en het merk met elkaar te laten matchen. Dit met een duidelijke focus op de drijfveren, mentaliteit en levensstijl van de doelgroep. En tegelijkertijd te onderstrepen hoe de Eclipse Cross PHEV in het dagelijkse leven haar eigenaren faciliteert en verbetert. Alex Thomas, de marketingdirecteur van Mitsubishi, legt uit: “Voor de Eclipse Cross PHEV campagne wilden we een stap voorwaarts zetten in de manier waarop we over het merk Mitsubishi en onze modellen in Europa communiceren. Het doel was een campagne met veel impact, gericht op avontuurlijke persoonlijkheden in plaats van een rechttoe rechtaan, demografische doelgroep. Terwijl we trouw blijven aan onze merkwaarden en DNA”.

MitsubishiEclipseCrossmediacampagne

Sanne Tolsma, operationeel directeur van het reclamebureau XXS waarmee Mitsubishi samenwerkt: “We zagen in Mitsubishi een écht uniek merk met een avontuurlijke geest – heel anders dan de mainstream, alledaagse automerken. In de campagne hebben we daarom het Mitsubishi merk-DNA en de Japanse wortels naar voren gebracht. Op een impactvolle manier, die avontuurlijk ingestelde klantengroepen aanspreekt. We zagen meteen mogelijkheden om het unieke karakter van Mitsubishi op een even unieke als innovatieve manier te benadrukken”.

XXS heeft voor de Eclipse Cross PHEV een onderscheidende creatieve campagne ontwikkeld die breekt met de conventies in de autobranche. De campagne is gebaseerd op schijnbare contrasten en tegenstellingen in zowel het merk Mitsubishi als de Eclipse Cross PHEV. Tolsma: “Vervolgens hebben we deze verbonden met vergelijkbare contrasten in de persoonlijkheden van de doelgroep. Maar wat de campagne écht onderscheidt, is de visuele stijl. Ook hier komen 2 werelden op een unieke manier samen. We combineren de typisch Japanse manga/anime-stijl met de menselijke en emotionele aspecten van real life film. Zo vloeien de onderscheidende Japanse heritage van Mitsubishi en de rijervaring van de Eclipse Cross PHEV op natuurlijke wijze in elkaar over.

De campagne ‘I love to cross worlds’ bestaat uit onder andere TV-commercials, online video’s en banners en zal dit voorjaar live gaan. Het marktaandeel van Mitsubishi staat zowel in Nederland als op Europees niveau onder druk nu de oude vertrouwde Outlander PHEV niet meer leverbaar is. Dit betekent dat de Eclilpse Cross op stekker hybride vlak de honneurs moet waarnemen. In 2023 komt er een opvolger voor de ASX. Die zal afgeleid worden van de Renault Captur.

Reageren is niet mogelijk.