Dit is de nieuwe Honda CR-V

0

De volgende generatie van de CR-V is bijna klaar! Afgelopen februari waren al de eerste patenttekening van de nieuweling uitgelekt. Toen was het al mogelijk om de lijnen van de volgende generatie CR-V te ontdekken.

Duidelijk te zien is dat het achterste deel van de SUV minder evolueert dan de voorkant. De lichtunits zijn nog steeds verticaal geplaatst, maar vormen nu een “L” en niet langer een “T”. Dat vergroot de optische overeenkomsten met bepaalde Volvo modellen (met name de verwantschap met de V90 is groot).

HondaCRV2023

Nu zijn er dus foto’s. Dit betekent dat wij de nieuwe CR-V vanuit alle hoeken kunnen bewonderen. Op de foto’s is weliswaar de Chinese versie te zien, herkenbaar aan specifieke acroniemen op de achterklep, maar de Europese versie zal daar optisch heel dichtbij blijven. De voorkant van de toekomstige CR-V zal aanzienlijk evolueren. Meer dan de achtersteven. De grille (in V vorm) wordt groter, maar kent veel minder chroom en meer taps toelopende koplampen.

In lijn met de HR-V, die onlangs ook is vernieuwd, en zoals alle laatste nieuwigheden van het Japanse bedrijf (de Civic bijvoorbeeld), is het ontwerp van de nieuwe C-RV meer consensueel bedoeld dan dat van zijn voorganger. Al was de CR-V nooit echt excentriek. Aan de achterkant vinden we de belangrijkste kenmerken van de vorige CR-V met in de hoogte geplaatste lichtunits die niet langer een “T” maar een “L” vormen. Ook hier is het chroom minder aanwezig. Het is de carrosserie die nu het logo omgeeft dat in het midden van de achterklep is geplaatst, op het bovenste gedeelte, onder het glas.

Het profiel is klassieker en de nieuwe CR-V lijkt iets langer te worden. Dat is niet verrassend, want Honda heeft inmiddels een derde SUV model voorgesteld die tussen de HR-V en CR-V in gepositioneerd zal worden: de ZR-V. Die wordt bijna even lang als de huidige CR-V. De aanstaande grotere maatvoering zou de CR-V ook in staat moeten stellen om de ​​hybride aandrijflijn in combinatie met 7 zitplaatsen aan te bieden. De huidige editie kan in dat geval niet met een derde rij zetels geleverd worden. Onder de motorkap van de nieuwe CR-V vinden we de 184 pk sterke hybride aandrijflijn die hij overigens gaat delen met de aanstaande editie van de Civic. De presentatie van de nieuwe CR-V wordt niet voor het einde van het jaar verwacht.

 

Reageren is niet mogelijk.