Meer multimedia bij Mercedes dankzij Zync

0

Mercedes gaat samenwerken met Zync, een hightech bedrijf uit Californië dat haar digitale entertainmentplatform zal integreren in de MBUX interface van het merk met de ster. De primeur is voor de S klasse en de EQS (foto).

Het is de bedoeling van het partnerschap die de autofabrikant uit Stuttgart en de Californische start-up Zync hebben aangekondigd om klanten van Mercedes een naadloze digitale entertainmentervaring bieden wanneer zij in hun auto zitten. Het Duitse automerk vindt dat het potentieel van haar MBUX Hyper screen nog niet ten volle benut wordt. Daar moet verandering in komen door de samenwerking met Zync, dat video streaming, on-demand content, e-commerce en interactieve ervaringen biedt via één unieke gebruikersinterface.

MercedesZync

Klanten van Mercedes met een actief ‘Mercedes me’ account zullen daar in de toekomst gebruik van kunnen maken. Voorwaarde is wel dat hun auto is uitgerust met het MBUX Entertainment pakket. Het aanbod aan streamingdiensten zal continu worden uitgebreid, zo beloven beide partijen. Zolang autonoom rijden op niveau 3 nog niet overal is toegestaan, zullen de streaming functies ofwel enkel gebruikt kunnen worden wanneer de auto stilstaat, ofwel beperkt worden tot een scherm dat alleen zichtbaar is voor de bijrijder.

Porsche sloot al eerder een overeenkomst met Zync, dat in de toekomst nog meer autofabrikanten over de streep wil trekken. Bij Mercedes zal het Zync platform tegen het eind van het jaar worden geïmplementeerd in Europese exemplaren van de S klasse en zijn elektrische tegenhanger, de EQS, waarna het in 2023 ook beschikbaar zal komen voor andere modellen en markten.

Reageren is niet mogelijk.