Eerste details vernieuwde Ford Mustang bekend

0

De folder van de vernieuwde Mustang (modeljaar 2018) is op het internet gelekt. Ford had de technische details van het model nog niet onthuld, maar in de brochure valt te lezen dat de Amerikaan een grote technologische sprong voorwaarts maakt, met onder meer een automaat met liefst 10 versnellingen.

De Mustang blijft uiteraard als Coupé en als Convertible verkrijgbaar. De nieuwe 10-traps automaat zou oneindig veel beter zijn dan het exemplaar met 6 versnellingen dat nu in de Ford te vinden is, maar dat is natuurlijk ook niet zo moeilijk. Hij zou niet alleen sneller schakelen maar ook voor een lager verbruik zorgen dankzij de 4 extra verhoudingen. Nu alleen even afwachten of de nieuwe transmissie niet de kluts kwijtraakt met al die versnellingen.

Motorvermogens kan ik in het gelekte materiaal nog niet lezen, maar de 5,0 liter V8 krijgt er paardenkracht bij, net zoals de 2.3 EcoBoost unit. Daarvan is bekend dat hij het in de Focus RS (al) tot 350 pk schopt. In de prefacelift editie van de Mustang is deze 4 cilinder goed voor 316 pk, terwijl de motor met dubbel zo veel pitten 415 pk vermogen heeft.

Ook het onderstel is door Ford onder handen genomen. Zo wordt de Mustang voor het modeljaar 2018 voorzien van nieuwe schokdempers en aangepaste stabilisatorstangen. Verder krijgen de klanten die een Mustang bestellen met Performance Package adaptieve Magneride schokdempers. De uitlaat kan ook worden aangepast dankzij actieve kleppen.

In het kader van de facelift heeft Ford de stroomlijn van de Mustang verder verbeterd. Koplampen met LED techniek en 3 nieuwe carrosseriekleuren moeten voor een modernere uitstraling zorgen. Andere verbeteringen heeft Ford doorgevoerd op het gebied van botsbestendigheid en voetgangerdetectie. De prefacelift editie scoorde slechts 3 sterren in de EuroNCAP crashtest en dat vonden de Amerikanen een blamage.

De opgefriste Mustang komt begin 2018 naar Nederland. De meerkosten van de uitgebreidere uitrusting kunnen gecompenseerd worden door het lagere verbruik plus CO2-uitstoot dankzij de nieuwe 10-traps automaat, waardoor er voor de Ford minder BPM betaald hoeft te worden. Je krijgt dus meer auto voor hetzelfde geld.

Reageren is niet mogelijk.