Prijsindicatie Range Rover Sport SDV6 249

0

Krap 2 jaar lang was de Range Rover Sport bestelbaar met een 4 cilinder dieselmotor onder de kap. Maar die krachtbron mag nu opkrassen, waardoor de 6 en 8 cilinder diesels weer het rijk alleen hebben. Hoezo WLTP?

De SD4 uitvoering van de Range Rover Sport zou dus bijna een verzamelobject kunnen worden. En ook eentje waar je best rij plezier mee kunt hebben, want de 4 cilinder 2,0 liter van 240 pk / 500 Nm was een onverwacht aardige metgezel voor de lijvige SUV. Bovendien bijna 20 mille goedkoper dan de SDV6 en met een lager verbruik. Maar WLTP is de vijand van motorisch pret en financiële logica. De nieuwe meetnorm zorgt er voor dat de Range Rover Sport SD4 zijn hoofd door de strop moet steken.

Om de leegte op te vullen, lanceert Land Rover nu een Want lome variant van de SDV6. Die is goed voor 249 pk oftewel 57 pk minder krachtig dan de reguliere uitvoering. Het maximum koppel bedraagt 600 Nm en dat is 100 Nm minder dan de 306 pk versie van de SDV6 biedt. Maar aan de andere kant: 9 pk en 100 Nm krachtiger dan de 4 cilinder die hij vervangt. De sprint naar 100 km/u duurt met de nieuwe dieselkrachtbron 7,9 seconden, hetgeen 0,8 tel rapper is dan de SD4 voor elkaar kreeg.

Ander Range Rover Sport nieuws is dat vanaf heden adaptieve cruisecontrole deel uit maakt van het Drive Pro Pack, een pakket dat veiligheidssystemen als High Speed Emergency Braking, Blind Spot Assist, Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition, Adaptive Speed Limite en Driver Condition Monitor omvat. Nederlandse prijzen volgen later, maar reken op 99.315 euro voor de S uitvoering.

Comments are closed.