Compacte cross-over: Subaru Viziv Adrenaline Live

0

Subaru zoekt weer aansluiting bij haar rallyverleden. Niet door middel van een retro model, maar met deze Adrenaline Concept. Die lijkt, in conceptstudie vorm althans, helemaal klaar om deel te nemen aan de Dakar rally.

De conceptstudie van Subaru heet Viziv Adrenaline, waarbij het eerste woord een soort van afkorting is voor: Vision for Innovation). Het Japanse merk gebruikt deze aanduiding al geruime tijd voor haar showmodellen. Het woord ‘Adrenaline’ is nieuw en wordt vaak geassocieerd met stress, maar niet perse op een ongezonde manier. In ieder geval is het de bedoeling dat wij bij het zien van deze conceptstudie op het puntje van onze stoel gaan zitten. Gebeurt dat bij jou?

Feit is dat Subaru wel wat minder saaie modellen in haar gamma zou kunnen gebruiken. Bovendien is er veel te zeggen voor een compacte cross-over onder de Forester. Subaru biedt weliswaar de XV aan, maar dat is weinig meer dan een verwilderde Impreza. Met een productieversie van de Viziv Adrenaline, zou de Japanse autofabrikant, als het model niet zijn agressieve pose verliest, een jongere groep consumenten kunnen aanspreken, zeker in deze blauwe koetswerkkleur.

Net als bij de Toyota C-HR, die als een potentiële concurrent van worden aangemerkt, zijn de grepen van de achterportieren weggewerkt. Met uitgesproken dikke kunststofpanelen en een dak in een contrasterende zilvertint, probeert de Subaru zowel stoer als trendy voor de dag te komen. De bumpers zijn voorzien van opvallende LED verlichting en het studiemodel heeft op stokjes geplaatste camera’s die dienstdoen als zijspiegels.

Om de terreincapaciteit te accentueren (elk model van dit merk beschikt immers standaard over vierwielaandrijving), is de Viziv Adrenaline voorzien van bodem beschermplaten, grote wielen met witte accenten en knoestige banden. Daarmee communiceert Subaru dat haar nieuwe creatie niet in het eerste het beste hoopje natte bladeren vast komt te zitten.

Subaru doet geen mededelingen over wat er onder de kap van de brutaal en expressief ogende Viziv Adrenaline zit, maar de atmosferische 2,0 liter boxermotor lijkt krachtig genoeg om het compacte model van A naar B te brengen.

Comments are closed.