Hyundai presenteert elektrische toekomstvisie

0

Hyundai presenteert in de vorm van de ’45’ zijn toekomstvisie op design. De volledig elektrisch aangedreven conceptstudie is van 10 tot 22 september te zien op de Internationale Automobilausstellung van Frankfurt (IAA).

De ’45’ verwijst symbolisch naar het ontwerp voor toekomstige elektrische modellen van het merk. De modelnaam is ontleend aan het levensjaren dat Hyundai er inmiddels als autofabrikant op heeft zitten. In 1974 rolde namelijk de eerste eigen auto van de band, de door Giorgetto Giugiaro getekende Pony op basis van het onderstel van de Ford Escort.

De nieuwe conceptstudie is ontworpen volgens de ‘Sensuous Sportiness’ designtaal van het Zuid Koreaanse automerk. Daarbij staat ‘Sensuous’ voor ‘sensueel’, oftewel de grotere emotionele band die consumenten kunnen krijgen met hun aangeschafte product door design, terwijl ‘Sportiness’ staat voor ‘sportiviteit’. Hyundai zegt deze eigenschap bij de ’45’ te hebben vertaald naar innovatieve mobiliteitsoplossingen.

De ’45’ laat dus zien wat wij in de toekomst qua ontwerpstijl van Hyundai kunnen verwachten. De conceptstudie is een hatchback met sportief uitgebouwde wielkasten en strakke lijnen. Zien wij hier een glimp van een volgende generatie Ioniq? Die is immers al (deels) elektrisch. De achterlichten zijn van nieuwe LED techniek voorzien en geven de ’45’ een retro uitstraling die goed past bij de rechthoekige Pony uit 1974.

Reageren is niet mogelijk.