Ferrari in zee met Amazon

0

Sportwagenproducent Ferrari heeft een overeenkomst gesloten met Amazon Web Services (AWS) voor cloud opslag van data, machine learning en kunstmatige intelligentie. Dat bevestigen beide bedrijven. De samenwerking helpt Ferrari onder andere om zijn (race)auto’s te testen en de prestaties daarvan te monitoren. Op basis van analyses op de data, kan het bedrijf zowel het design als prestaties verbeteren.

Dankzij de overeenkomst met AWS krijgt Ferrari eersteklas cloudopslag en toegang tot diensten op het gebied van machine learning en kunstmatige intelligentie, waar het bedrijf zowel industrieel als economisch van zal profiteren. Ook de producten en de interactie met klanten en fans zouden moeten verbeteren dankzij het partnerschap. De overeenkomst geldt ook voor de Scuderia Ferrari, het Formule 1 team van het merk. De samenwerking behelst zowel de personenauto’s als de racewagens.

Dankzij de cloudopslag oplossingen van AWS, maar ook de toepassingen voor machine learning en kunstmatige intelligentie, zal Ferrari in staat zijn om sneller en efficiënter zijn straat- én racemodellen te ontwerpen en ontwikkelen. Volgens AWS zullen “de 2 bedrijven met deze samenwerking het innovatietempo opvoeren in de hele Ferrari organisatie, inclusief de straatauto’s, GT racers, het Ferrari Challenge programma en het Formule 1 team”. Voor de Formule 1 wordt daarnaast gezamenlijk een platform gebouwd voor fans.

Het Formule 1 team Scuderia Ferrari zal vertrouwen op AWS diensten om een digitaal fan engagementplatform te lanceren om fans te verbinden met het dagelijkse leven van het team en zijn coureurs, Charles Leclerc en Carlos Sainz Jr. Daarnaast zou er meer interactiviteit moeten komen. AWS krijgt dankzij deze nieuwe overeenkomst ook logo’s op de Formule 1 wagens van het merk en op de racepakken van de coureurs, die voor het eerst te zien zijn dit weekend van 19-20 juni tijdens de Grote Prijs van Frankrijk.

Reageren is niet mogelijk.