TeamNL rijdt na 8 jaar weer Volkswagen. Vanaf dit jaar stappen topsporters en medewerkers van NOC*NSF massaal over op elektrisch rijden met de ID modellen van Volkswagen. Zeilster Marit Bouwmeester, BMX-er Niek Kimman en Paralympisch zwemster Lisa Kruger kregen alvast een voorproefje.
Met de overstap naar elektrische auto’s, waaronder de ID.3, de ID.4 en de ID.7, verlaagt NOC*NSF zijn binnenlandse CO2-uitstoot direct. Naast elektrisch rijden richt de samenwerking met Volkswagen zich op een breder aanbod van duurzame mobiliteit.

Per direct wordt meer dan de helft van het TeamNL wagenpark volledig elektrisch met de inzet van Volkswagen ID modellen. Importeur Pon denkt op deze manier te kunnen zorgen voor gedragsverandering. “Het ontzorgen van de sporters is het allerbelangrijkste, zodat ze zich volledig kunnen richten op hun prestaties”, zo staat in het persbericht. “Elektrisch rijden helpt daarbij”.

Volkswagen verzorgde van 1994 tot en met 2016 al de mobiliteit van de Nederlandse topsporters.
