Live promotie van Mini Clubman Business Edition

0

Mini start een proef met YouTube livestream. Geïnteresseerden in de Clubman Business Edition krijgen via ‘Mini Live’ antwoord op vragen die ze via internet stellen.

Potentiële kopers worden door Mini via diverse communicatiekanalen intensief over de Clubman Business Edition geïnformeerd. Aanvullend kan men nu via via een YouTube livestream op mini.nl vragen stellen. Tussen 18.30 en 21.30 uur staan dagelijks een zogeheten Product Genius klaar om uitleg en antwoorden te geven. Mini Live is actief tot en met dinsdag 6 februari.

“Uit analyses blijkt dat het bezoek aan onze website in de avonduren het grootst is”, vertelt Hidde-Jan Haven, manager Marketing bij Mini. “We weten tevens dat klanten zich veelal op internet oriënteren en steeds beter weten wat ze willen als ze bij de dealer binnenstappen. We moeten dan ook via dat medium met de klant communiceren en eventuele vragen over de Clubman Business Edition direct kunnen beantwoorden. Daarom introduceren wij ‘Mini Live’, waar klanten hun vragen kunnen stellen, die onze Product Genius direct beantwoordt. De verwachting is dat die bezoekers vervolgens, geïnformeerd en geïnspireerd door de interactie tijdens de live uitzending, direct een proefrit op mini.nl aanvragen of dat ze de volgende dag contact opnemen met één van de 27 showrooms. We zien ‘Mini Live’ als aanvulling op ons sterke dealernetwerk.

De Mini Clubman Business Edition is speciaal gericht op de zakelijke rijder die, zo stelt de importeur “doordeweeks én in het weekend in stijl wil rijden”. De zakelijke uitvoering beschikt standaard over 6 deuren, automatische airconditioning, een navigatiesysteem, een alarminstallatie, een 6,5 inch touch screen, extra opbergmogelijkheden, parkeersensoren en 17-inch velgen. De prijzen beginnen bij 29.400 euro. Voor dit bedrag krijg je de op de One uitvoering gebaseerde Business Edition. De Cooper versie is 3.000 euro duurder. Tegen meerprijs kan er gekozen worden voor een panoramadak en Comfort stoelen. In vergelijking met de gewone Clubman One / Cooper is de Business Edition 1.300 euro duurder. Voor dit extra bedrag krijg je volgens Mini uitrusting met een waarde van dik 3.800 euro. De Business en Salt pakketten kosten normaliter respectievelijk 1.000 en 2.300 euro.

Mini wil met de Clubman Business Edition meer grip krijgen op de zakelijke markt. Er is juist voor dit model gekozen omdat de Clubman met zijn grotere afmetingen ten opzichte van de hatchback meer interieurruimte en kofferbakcapaciteit biedt, waardoor hij geschikt is als volwaardige gezinsauto. De Mini Hatch is in de praktijk hoofdzakelijk een 2-zitter en minder geschikt voor iemand met kinderen die zijn auto van de zaak ook privé gebruikt.

Comments are closed.