Nautische inspiratie voor Lexus LC Convertible Regatta Edition

0

De nieuwe Lexus LC 500 Convertible is het resultaat van een ambitieuze missie: het ontwikkelen van de mooiste open auto ter wereld. Om de lijnen van deze cabriolet tot in perfectie naar voren te laten komen, heeft het premium merk van Toyota de Regatta Edition gecreëerd. De sfeer van een luxe jachthaven vormde de inspiratiebron voor deze exclusieve introductie editie. Dat betekent dat de kleuren blauw en wit een hoofdrol vervullen.

De kleur Structural Blue van de LC 500 Regatta Edition is volgens Lexus een echte blikvanger. Deze tint is een bijzonder staaltje lak technologie. Er zijn darin namelijk microdeeltjes verwerkt. Die reflecteren het licht zodanig, dat de lijnvoering van het koetswerk extra wordt benadrukt. Het bijzondere samenspel van licht en schaduw verandert bovendien sterk door de auto vanuit een andere hoek te bekijken. Ook valt Structural Blue op door de intense diepte van de kleur.

Als enige LC 500 Convertible heeft de Regatta Edition een stoffen kap in Marine Blue. Deze kleur sluit volgens Lexus perfect aan bij het Structural Blue van de carrosserie. Met gesloten kap volgt de Convertible het stijlvolle design van de LC Coupé.

De harmonieuze flow tussen het in– en exterieurdesign van de LC 500 Convertible Regatta Edition wordt vooral zichtbaar met ingeklapt dak. In het interieur gaan blauw en wit dan een smaakvol samenspel aan. De raamstijlen, het stuur en de hemelbekleding zijn in wit uitgevoerd. De stoelen zijn bekleed met geperforeerd wit semi-aniline leder. Blauwe hoogtepunten en het speciale stikpatroon van het leder zetten daarbij opvallende accenten. Ook het dashboard en de deurpanelen zijn uitgevoerd in een combinatie van de nautische tinten wit en blauw.

De stoffen kap is volgens Lexus kreukvrij en heeft 4 lagen voor perfecte (akoestische) isolatie. Het volautomatisch openen en sluiten duurt slechts 15 seconden. Dit kan ook rijdend bij snelheden tot 50 km/u. Na het openen verdwijnt de stoffen kap onder een tonneau cover, die fraai is geïntegreerd tussen de oplopende carrosserielijnen. Het resultaat volgens Lexus: een clean silhouet.

De geluidsintensiteit van atmosferische 5,0 liter V8 is aan te passen via de soundgenerator. De benzinemotor is gekoppeld aan de innovatieve DirectShift automatische transmissie met 10 versnellingen die de aandrijfkracht op de achterwielen overbrengt. De 5,0 liter V8 is goed voor een vermogen van 477 pk en 540 Nm aan koppel. De sprint naar 100 km/u verloopt in 4,9 seconden.

Het zwaartepunt van de LC 500 Convertible ligt zelfs nog lager dan dat van de Coupé. Het design van de LC Convertible is gericht op het voorkomen van windgeruis. Ook Active Noice Control draagt bij aan het onderdrukken van ongewenst geluid.

Dankzij de uitgekiende dakconstructie is de bagageruimte van de LC 500 Convertible net zo groot en bruikbaar als die van de Coupé, óók met ingeklapt dak. De automatische aansturing van de airconditioning (Lexus Climate Conciërge genaamd), de verwarmde stoelen en de nek & stuurwiel verwarming zorgen er voor dat het ook op frisse(re) dagen mogelijk is om maximaal van open rijden te genieten.

De oplage van de Lexus LC Convertible Regatta Edition is gelimiteerd en helaas al uitverkocht. Jammer voor mensen die nog op zoek zijn naar een stijlvol vervoermiddel naar hun jacht. De LC Convertible Regatta Edition was dan precies geweest wat zij zoeken. Nu dient er verder gezocht te worden naar een auto in maritieme sferen.

Hoeveel exemplaren Lexus van de Convertible Regatta Edition precies bouwt, wil het dochter merk van Toyota niet kwijt, al valt uit de foto’s van de Japanners op te maken dat het er 100 zullen zijn. Het aantal is eigenlijk ook niet meer van belang, want de complete productie is zoals gezegd uitverkocht. En dat is gek omdat de officiële inschrijving nu pas opent.

Reageren is niet mogelijk.