Prijs vergelijking Renault Captur E-Tech Hybrid

0

De Renault Captur wordt ook leverbaar in klassieke E-Tech Hybrid 140 uitvoering. Inmiddels zijn de orderboeken voor deze stekkerloze, dus niet oplaadbare, versie geopend. Hij krijgt een plaats onder de relatief dure E-Tech Plug-in 160 variant in het Captur gamma.

Sinds begin dit jaar is de Captur niet meer in dieseluitvoering bestelbaar. Om deze afwezigheid te compenseren, brengt Renault nu een gloednieuwe variant in stelling. Die is iets minder krachtig dan de E-Tech Plug-in 160 uitvoering, maar onderscheidt zich vooral door de veel kleinere accu en het ontbreken van een oplaadmogelijkheid via het stroomnet. Zo daalt de actieradius in elektrische modus van zo’n 40 kilometer naar minder dan 2 kilometer en stijgt de CO2-uitstoot van 34 gram per km naar 112 gram. Maar in werkelijkheid, met name voor degenen die niet altijd de mogelijkheid hebben om de batterijen set op te laden, zou de kloof veel kleiner moeten zijn. En Renault claimt dat in de praktijk in de stad 80 procent van de tijd elektrisch kan worden gereden. Bovendien is hij flink goedkoper dan de Plug-in uitvoering van de Captur. Vooral omdat de nieuwe variant als enige E-Tech versie kan worden besteld in Zen afwerking, die sinds begin dit jaar de basisuitrusting vertegenwoordigt.

RenaultHondaHyundaiToyota
CapturJazz CrosstarKonaYaris Cross
E-Tech Hybrid 140 Zen1.5 Hybrid1.6 GDI HEV ComfortHybrid 116 Dynamic
29.190 euro31.540 euro28.675 euro27.995 euro
RenaultKiaSuzukiToyota
CapturNiroSwaceC-HR
E-Tech Hybrid 140 I.P.1.6 GDI HEX Executive1.8 Hybrid StyleHybrid 122 Style
34.690 euro36.210 euro33.800 euro36.395 euro

De Captur E-Tech 145 Zen gaat in Nederland 29.190 euro gaat kosten. Daarmee is hij even duur als het benzinemodel TCe 140 EDC Zen, dat voortaan uitgerust is met een milde 12 volt hybridisatie om zijn dranklust een beetje te verminderen. Maar de E-Tech 145 versie profiteert van enkele extra toeters en bellen om het prijsverschil te rechtvaardigen, zoals automatische airconditioning, 7 inch digitaal instrumentarium en automatische verlichting. De upgrade naar het uitrusting niveau Intens kost 1.600 euro. Dat levert een prijskaartje van 30.790 euro op. Daarmee is hij afgerond 3 mille goedkoper dan de plug-in versie. Andere uitrusting smaken zijn R.S. Line (32.990 euro) en Initiale Paris (34.690 euro). De zakelijke markt wordt bediend met de Business Zen versie (27.690 euro)

Wat betreft de concurrentie van deze Captur E-Tech 145: die is nog steeds zeldzaam. Er zijn maar weinig autofabrikanten die volwaardige hybride technologie in dit segment aanbieden. In afwachting van de toekomstige Honda HR-V en de Toyota Yaris Cross lijkt de meest directe rivaal de Toyota C-HR te zijn. Deze Japanner is imposanter, maar minder krachtig en kost minimaal 32.395 euro. 

 

Dit artikel is een prijs update van het nieuwsbericht van 21 februari 2021, 13.26 uur.

Reageren is niet mogelijk.