Prijs vergelijking Polestar 2 Long range Dual motor

0

Op 26 februari jl. publiceerde Autointernationaal een prijs vergelijking van 2 nieuwe varianten van de Polestar 2. Door deze uitbreiding van het gamma, is de elektrische fastback nu beschikbaar met 2 aandrijflijnen en 2 batterijpakketten. Daarnaast zijn er 3 optiepakketten.

Van de 45.900 euro kostende, nieuwe instapuitvoering van de Polestar 2 werd reeds een prijs vergelijking gepubliceerd. Die is 224 pk sterk, heeft voorwielaandrijving en beschikt over een 64 kWh groot accupakket. Onderwerp van een prijs vergelijking was ook dezelfde uitvoering, maar dan met een forsere (78 kWh) batterijen set. Die uitvoering gaat 49.900 euro kosten. Nu is de 78 kWh versie met 408 pk en vierwielaandrijving (dankzij 2 elektromotoren) aan de beurt. In deze configuratie debuteerde de Polestar als Launch Edition, maar nu is er een goedkopere, minder royaal uitgeruste basisvariant. Die gaat 53.900 euro kosten (in februari was de definitieve prijs nog niet bekend).

PolestarFordIoniqKia
2Mustang Mach-E5EV6
Long range Dual motor75 kWh AWD72,6 kWh Balance77 kWh GT-Line
53.900 euro57.665 euro± 53.495 euro56.895 euro
Mercedes-BenzTeslaVolkswagenVolvo
EQAModel 3ID.4XC40
250 67 kWh AMG LineLong Range AWD77 kWh FamilyRecharge P8
54.985 euro57.995 euro52.990 euro55.515 euro

“2021 is het jaar waarin de Polestar 2 wereldwijd echt momentum gaat krijgen”, zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. “De rijk uitgeruste Launch Edition heeft veel indruk gemaakt en nu breiden we het aanbod uit met extra versies: allemaal met het unieke design, de premium kwaliteit en veel rijplezier. We zijn er bij de nieuwe versies in geslaagd om ook de goedkopere modellen hetzelfde karakter en premium gevoel mee te geven. Zelfs de meest betaalbare Polestar 2, zonder opties, is rijk uitgerust en maakt dezelfde visuele impact”.

Er zijn volgens de CEO nauwelijks verschillen tussen de uitvoeringen als het gaat om het in- en exterieurontwerp, waardoor alle versies even aantrekkelijk zijn. De Polestar 2 is altijd standaard uitgerust met 19 inch wielen, opvallende LED verlichting voor & achter en kenmerkende, frameloze spiegels. Net als de veganistische WeaveTech bekleding die in 2020 werd geïntroduceerd, is ook de nieuwe standaard textielbekleding gemaakt van veganistisch materiaal en verkrijgbaar in 2 kleuren. De nieuwe basisuitvoering is tevens voorzien van 3D geëtste decorpanelen, een hoogwaardig audiosysteem met 8 luidsprekers, parkeersensoren vóór en achter en een achteruitkijkcamera.

Ook op het vlak van connectiviteit en digitale integratie biedt elke Polestar 2 volgens Ingenlath dezelfde hoge standaard. Zo zijn alle uitvoeringen voorzien van het geroemde infotainment systeem, dat draait op Android Automotive OS. Het systeem heeft een centraal display van 11 inch en een bestuurdersdisplay van 12,3 inch. Ook standaard zijn de nieuwe Polestar app, de nieuwe Digital Key en de over-the-air updates (OTA). Deze voorzieningen worden vanaf mei via OTA ook uitgerold naar alle exemplaren van de 2 die al op de weg rijden. De Polestar 2 kreeg in maart een Euro NCAP veiligheidsclassificatie van 5 sterren, dankzij zijn structurele veiligheid, 8 airbags en vele veiligheidsassistentiefuncties.

De Polestar 2 is nu leverbaar met 3 verschillende aandrijflijnen. Hij was er al met de 408 pk / 660 Nm sterke dubbele motor en een groot batterijpakket van 78 kWh. Deze versie met een actieradius van 450 à 480 kilometer wordt vergezeld door 2 nieuwe versies met een enkele motor (voorin). De eerste heeft een 231 pk / 330 Nm sterke motor en dezelfde accu (78 kWh) voor een extra groot bereik van 515 à 540 km. De tweede versie heeft een kleinere accu (64 kWh) en dezelfde elektromotor, maar dan met fractioneel minder vermogen (224 pk). Zijn actieradius bedraagt 420 à 440 km.

Met een selectie van een aantal uitrustingspakketten biedt Polestar naar eigen zeggen een breed pallet mogelijkheden zonder een ingewikkeld bestelproces met te veel individuele opties. Het bekende, optionele Performance Pack (6.000 euro) is exclusief beschikbaar voor de Long Range Dual Motor en bestaat uit verstelbare Öhlins dempers, Brembo remmen, gesmede 20 inch lichtmetalen velgen en kenmerkende in- en exterieurdetails in ‘Swedish Gold’. De Plus en Pilot pakketten, die standaard zijn op de Launch Edition (welke beschikbaar blijft) zijn optioneel verkrijgbaar op de overige uitvoeringen.

Het Plus Pakket (4.500 euro) biedt hoogwaardige features zoals het glazen panoramadak over de hele lengte, het premium Harman Kardon audiosysteem met 13 luidsprekers en verwarming van zowel het stuurwiel, de achterbank als de ruitenwissers. Het interieur is voorzien van Weave-Tech bekleding en is afgewerkt met Black Ash decorpanelen. Ook inbegrepen in dit pakket zijn de elektrisch verstel- en verwarmbare voorstoelen en een nieuwe warmtepomp. Die pomp vermindert de noodzaak om waardevolle batterijcapaciteit te gebruiken om het interieur op temperatuur te brengen en te houden. Het maakt gebruik van de omgevingswarmte, evenals resterende thermische energie van de aandrijflijn om zo de energiebehoefte tot maar liefst 50 procent te verminderen. In koudere klimaten, en met name bij temperaturen tussen 5 en 15 graden Celsius, kan hiermee het bereik met maar liefst 10 procent worden vergroot. Vanwege de doorlopende ontwikkeling kunnen toekomstige verbeteringen en andere bereikverhogingen worden geïmplementeerd via OTA updates.

Het Pilot Pakket (3.500 euro) bestaat uit geavanceerde veiligheid & rij hulp systemen, zoals Driver Assistance met Adaptive Cruise Control en Pilot Assist, een 360 graden camera, parkeersensoren rondom en Driver Awareness inclusief Blind Spot Information System (BLIS) met stuurondersteuning, Cross Traffic Alert met rem ondersteuning en Rear Collision Warning. De Pixel LED koplampen met LED mistlampen maken eveneens onderdeel uit van dit pakket. Naast deze 3 pakketten is een handvol losse opties beschikbaar, zoals nappa lederen bekleding en stoelventilatie (alleen in combinatie met het Plus Pakket), metallic lak, 20 inch lichtmetalen velgen en een semi-elektrisch inklapbare trekhaak.

 

Reageren is niet mogelijk.