Honda: “e:HEV verslaat PHEV”

0

Honda’s beproefde e:HEV hybridesysteem is efficiënter en bruikbaarder gebleken dan andere soortgelijke aandrijflijnen. Dat blijkt uit recente interne,praktijktests van Honda.

“e:HEV is de meest praktische dagelijkse oplossing voor de meeste behoeften van de automobilist, zonder noodzaak van een stekker, geen rijbereikangst, maar wel kunnen rijden met ultra lage emissies”, zo schrijft Honda in haar persbericht. Het systeem is standaard aanwezig in de HR-V, de CR-V, de Jazz en de aanstaande geheel nieuwe Civic generatie. Het e:HEV-systeem is gebouwd rond een efficiënte benzinemotor en dubbele elektromotoren.

“Testgegevens laten zien dat de e:HEV aandrijflijn op een route van 116 km de beste elementen van andere hybride systeemtypes bood, maar met een hoger niveau van efficiëntie in de praktijk. Omdat de HR-V niet opgeladen hoeft te worden, is deze auto geschikt voor elke rij situatie. Wat het e:HEV systeem onderscheidt, is de manier waarop er naadloos wordt geschakeld tussen de 3 rij modi om optimale prestaties in alle rij scenario’s te garanderen, iets wat milde hybridesystemen niet kunnen”, zo schrijft Honda.

Tijdens het testen bleek het e:HEV systeem ook een efficiëntie te leveren die vergelijkbaar is met de PHEV van een concurrerende fabrikant. Terwijl eigenaren van plug-in hybrides verplicht zijn om de accu van hun voertuig opgeladen te houden om maximale efficiëntie te bereiken, werkt het zelf opladende e:HEV systeem van Honda te allen tijde op het meest efficiënte niveau, zonder te hoeven worden opgeladen via een stopcontact.

Reageren is niet mogelijk.