Prijsvergelijking Citroën C4 Cactus EAT6

0

De Citroën C4 Cactus is nu ook leverbaar met 6-traps automaat. Die is gekoppeld aan de 110 pk sterke PureTech turbobenzinemotor met start/stop techniek. Voor een typische ‘Urban SUV’ kan dat een prettige transmissie zijn.

Citroën belooft een snel en soepel schakelgedrag, dat ten goede komt aan het comfort en de rijeigenschappen van de C4 Cactus, maar van de C4 Picasso is bekend dat de zogeheten EAT6 automaat niet echt veel vrienden maakt.

In het voordeel voor de Fransman pleit dat de transmissie 2 (extra) rij modi kent: Sport en Snow. De eerste stand kan geselecteerd worden als de bestuurder in een sportieve bui is. De transmissie zal dan een dynamische rijstijl ‘ondersteunen’. In de setting Snow zorgt de automaat ervoor dat de C4 Cactus meer tractie op gladde ondergronden. De atmosferische Puretech benzinemotor (82 pk) en de 100 pk sterke BlueHDi diesel konden reeds worden gecombineerd met de ETG6 transmissie, een gerobotiseerde versnellingsbak met een zeer twijfelachtige reputatie. Voor de EAT6 automaat belooft Citroën dus een veel betere rijervaring, al moet je dus geen wonderen verwachten.

Citroën Nissan Renault
C4 Cactus Juke Captur
PureTech 110A Shine 1.6 CVT Acenta TCe 120A Expression
24.270 euro 26.640 euro 23.810 euro

De C4 Cactus is er met automaat vanaf 22.770 euro. De Citroën wordt dan geleverd in het uitrustingsniveau Feel. Er is ook een Shine versie. Die kost 24.270 euro. Verder is er voor de zakelijke markt nog een aparte Business uitvoering.

Comments are closed.