Seat kondigt komst stekker hybride Tarraco aan

0

Seat breidt het gamma van de Tarraco uit met de Tarraco FR PHEV: een stekker hybride in een sportieve trim. Dit model is de eerste concrete stap van het Spaanse automerk op weg naar elektrificatie van het gamma. Samen met dochter Cupra zal Seat de komende 18 maanden de leveringlijst uitbreiden met 6 volledig elektrische en stekker hybride modellen.

De Tarraco FR PHEV is de eerste stekker hybride binnen het modelprogramma van Seat. De aandrijflijn bestaat uit een 1,4 liter TSI benzinekrachtbron van 150 pk die gekoppeld is aan een 116 pk sterke elektromotor en een 13 kWh lithium/ion accu. Puur elektrisch heeft de Tarraco FR PHEV een emissievrije range van meer dan 50 kilometer.

Ook kunnen beide motoren worden gecombineerd voor sportieve prestaties. Het systeemvermogen bedraagt namelijk 245 pk en aan koppel is er een maximaal 400 Nm beschikbaar. Daarmee bereikt de Tarraco een topsnelheid van 217 km/u en accelereert hij in 7,4 seconden naar 100 km/u. Nog belangrijker bij deze variant: de gemiddelde CO2-uitstoot ligt onder de 50 gram/km (gemeten volgens de officiële WLTP testcyclus).

Seat introduceert de Tarraco PHEV in combinatie met het FR uitrustingsniveau. De sportieve smaakmaker van de modelreeks is uiterlijk onder meer te herkennen aan de brede wielkasten, een achterspoiler en 19 inch lichtmetalen velgen. Optioneel zijn ook 20 inch exemplaren beschikbaar. Daarnaast hebben zowel de neus als de achterzijde een afwijkende FR look die de sportiviteit van deze Tarraco extra moet benadrukken.

In het interieur is de Tarraco FR onder andere voorzien van elektrisch verstelbare sportstoelen met geheugenfunctie (voor de bestuurder), aluminium pedalen en een nieuw sportstuurwiel met FRlogo. Een nieuwe optie is bijvoorbeeld Trailer Assist: een systeem dat van het manoeuvreren met een aanhanger kinderspel moet maken. Met de Parking Heater zijn de motor en het interieur sneller opgewarmd tijdens extreme kou.

De productie van de Seat Tarraco FR PHEV start in de loop van 2020. Het publieksdebuut vindt plaats in september op de IAA in Frankfurt. Het FR uitrustingsniveau komt in 2020 ook beschikbaar voor de andere motorvarianten.

Reageren is niet mogelijk.