Land Rover introduceert stekker hybride Defender

0

Land Rover breidt het aanbod van de Defender 110 verder uit met de P400e plug‑in hybride aandrijflijn. Tegelijkertijd start de levering van de nieuwe Defender 90. Deze 3-deursversie met kortere wielbasis wordt geleverd met dezelfde benzine- en diesel- motoren. Ook de terreincapaciteiten zijn vergelijkbaar met die van de 5-deurs Defender 110 die sinds juni in de showroom staat. Verder introduceert Land Rover nieuwe Ingenium 6 cilinder-in-lijn dieselmotoren met Intelligent All‑Wheel Drive, de onderscheidende X‑Dynamic uitvoering en een reeks nieuwe opties en carrosseriekleuren.

Met de nieuwe P400e uitvoering voor de Defender 110 breidt Land Rover het aanbod uit met de krachtigste en efficiëntste versie tot op heden. Het aandrijf systeem wordt gevormd door een 2,0 liter benzinemotor met 300 pk vermogen en een 143 pk sterke elektromotor die gevoed wordt door een 19,2 kWh batterij. Het systeemvermogen bedraagt 404 pk, terwijl de Defender P400e een afstand van 43 kilometer (gemeten volgens de WLTP norm) volledig elektrisch kan overbruggen. Het gemiddelde benzineverbruik is vastgesteld op 3,3 liter per 100 km (WLTP), wat overeenkomt met een CO2-emissie van 74 gram/km. Dankzij de krachtige aandrijflijn met een hoog koppel dat vanwege de elektromotor direct vanaf stilstand beschikbaar is, kan de Defender P400e in 5,6 seconden naar 100 km/u accelereren. De topsnelheid bedraagt 210 km/u. Minstens zo interessant: de P400e kan tot 3.000 kilo trekken!

De instapprijs van de Defender 110 P400e bedraagt 82.016 euro. Daarmee is de stekker hybride uitvoering (met uitzondering van de grijs kenteken versies) met afstand de goedkoopste variant. Toch liever een dieselmotor? Voor deze klantengroep gaat Land Rover de Defender ook leveren met de in de inleiding genoemde 3,0 liter 6-in-lijn dieselmotoren van de Ingenium. Deze krachtbron kennen wij reeds van de Range Rover en Range Rover Sport. Hij is voorzien van milde hybrid techniek en komt beschikbaar in 3 vermogensvarianten: D200, D250 en D300. De 650 Nm krachtige topversie helpt de Defender in 6,7 seconden aan een snelheid van 100 km/u. Vergeet overigens de huidige D200 en D240 diesels met 4 pitten: die worden vervangen door respectievelijk de nieuwe 200 pk / 500 Nm sterke D200 en de D250 die goed is voor 249 pk / 570 Nm. Ook deze specificaties zijn dus afkomstig van het 6 cilinder blok.

 

Reageren is niet mogelijk.