Prijsvergelijking Fiat 500L

0

Vorige week liet Fiat het resultaat zien van de facelift van de 500L. Nu is ook bekend wat de ruimste variant van de 500 familie moet gaan kosten.

Vanaf 21.795 euro kan er weggereden worden met de vernieuwde 500L. Voor dit bedrag krijgt dan de koper dan de PopStar variant met 105 pk sterke TwinAir 2 cilinder turbobenzinemotor. Als Lounge en Cross kost hij respectievelijk 23.595 euro en 25.595 euro.

Voor benzinefans die geen zin hebben om te wennen aan het aparte karakter van de 0,9 liter motor is er de 120 pk sterke 1.4 T-Jet. Deze 4 cilinder kost als Lounge 28.395 euro en als Cross 30.395 euro.

Wie liever in een 500L met een voorliefde voor aardgas rijdt, kan de CNG versie bestellen. Die is leverbaar als PopStar (22.995 euro) en als Lounge (24.795 euro). Of het verstandig is om de CNG uitvoering te bestellen, is een andere zaak, want je moet het dan doen met een slechts 80 pk sterke 2 cilinder motor.

Ondanks dreigende rechtszaken kan er ook weer gedieseld worden in de 500L. De prijslijst begint met de 95 pk sterke 1.3 MultiJet. Die is er in 3 uitrustingsmaken: PopStar (24.795 euro), Lounge (26.595 euro) en Cross (28.595 euro). De laatste 2 zijn ook leverbaar met Dualogic transmissie (een gerobotiseerde versnellingsbak) en kosten dan 27.595 en 29.595 euro.

De krachtigste diesel is de 120 pk sterke 1.6 Multijet. Hij is er alleen als Lounge en als Cross. Ze mogen bij de Fiat dealer worden meegenomen voor respectievelijk 28.595 euro en 30.595 euro.

Fiat Citroën Ford
500L C3 Picasso B-Max
TAT 105 Popstar PT 110 Tendance EB 100 Style
21,795 euro 21.419 euro 21.570 euro
Fiat Kia Renault
500L Carens Scénic
T-Jet 120 Lounge GDI 135 Dynamic TCe 115 Zen
28.395 euro 28.860 euro 28.190 euro
Fiat Opel Skoda
500L Crossland X Octavia Combi
M-Jet 120 Lounge CDTI 120 Innovation TDI 115 Active
28.595 euro 28.695 euro 28.490 euro

Medio juli staat de vernieuwde 500L in de showrooms. De Living uitvoering is omgedoopt tot Wagon en kost 1.000 euro extra. In de prijsvergelijking is de 1.3 MultiJet dieselversie trouwens niet opgenomen. Dat komt omdat deze uitvoering amper directe concurrenten heeft. En dat is op zijn beurt weer het gevolg van het feit dat steeds meer merken het B MPV segment aan het verlaten zijn (Nissan Note, Opel Meriva, Toyota Verso-S). Fiat kan daardoor nu de 500L de best verkopende compacte MPV van Europa noemen. Maar dat is eerder een veeg teken dan een blijk van succes. Fiat durft overigens nog geen harde toezeggingen te doen over een opvolger. En dat is óók een veeg teken.

Comments are closed.