Abarth gaat elektrisch en jij kan de nieuwe sound bepalen

0

In een elektrische autowereld is er geen plaats voor een brullende Record Monza uitlaat van Abarth. Maar fans van het submerk met benzine in hun bloed hoeven niet te vrezen. Abarth geeft namelijk het publiek de kans om het geluid van de toekomstige elektrische modellen mee te bepalen.

De tool die deelnemers hiervoor moeten hanteren heet Abarth Performance Creator. Het Italiaanse submerk heeft op dit punt niet het wiel opnieuw uitgevonden, want Ford ging Abarth voor met de Puma ST Gold Edition. Via de officiële Facebook, Instagram en TikTok kanalen kan men kiezen hoe het zogeheten AVAS geluid van de toekomstige elektrische modellen moet klinken (AVAS is de afkorting van: Acoustic Vehicle Alert System; techniek die verplicht is voor elke elektrische auto en die er voor moet zorgen dat elke elektrische auto onder de 30 km/u een geluid maakt om zwakkere weggebruikers zoals voetgangers en fietsers te waarschuwen.

Wine Bar Bersano Sol 1 a

Abarth geeft haar fans 3 verschillende keuzes. Het eerste geluid heet Next Track en zou geïnspireerd zijn op de combinatie van prestaties en innovatie van de Formule E, die gepaard gaat met de beste acceleratie van 0 tot 100 km/u met nul uitstoot. De naam van de tweede optie is Cyber Fun. Dit geluid is gericht op een jonger publiek en roept volgens Abarth een digitale ervaring op, rechtstreeks ontleend aan de wereld van videospelletjes, met prestaties en plezier, en dat nog voordat de luidsprekers gaan bulderen. De derde smaak heet Rock’n Roar, is volgens de Italianen rebels en zou op rockmuziek lijken. “Dit geluid, geaccentueerd door vette rockgitaren, weerspiegelt de meest transgressieve en onconventionele ziel die inherent is aan het muziekgenre en de auto’s van de Scorpione, en brengt tegelijkertijd onmiddellijk de sensaties over die aan boord van elke Abarth kunnen worden ervaren”, zo valt in het persbericht te lezen. Mocht jij meer wollig taalgebruik willen lezen, dan zorgen de Italianen daar graag voor: “Het is dus een belofte van pure emoties die met het merk geboren is, die vandaag in stand gehouden wordt door de waarden Stijl en Prestaties, en die terug te vinden zal zijn in de mobiliteit van de toekomst met Abarth signatuur”.

Reageren is niet mogelijk.