Prijs vergelijking Mercedes-Benz GLC 300de 4Matic

0

Mercedes-Benz breidt het GLC gamma uit met een tweede stekker hybride versie: de vierwielaangedreven 300de 4Matic uitvoering. Deze nieuwe stekkerversie zal ook als GLC Coupé besteld kunnen worden.

De letter ‘d’ in de typeaanduiding geeft aan dat een dieselmotor als basisunit fungeert. Het betreft een 2,0 liter groot blok die 194 pk levert. Deze machine wordt bijgestaan door een 122 pk sterke elektromotor. Onder de streep levert dit een systeemvermogen van 306 pk op. Aan koppel is er maximaal 700 Nm beschikbaar. Het schakelwerk wordt net als bij alle overige GLC aandrijfvarianten verzorgd door een 9G-Tronic automaat.

Onder de bodem van de bagageruimte ligt een 13,5 kWh accupakket. Door de aanwezigheid van deze batterijen set, die de elektromotor van stroom voorziet, is de bagageruimte van de GLC 300de 4Matic slechts 395 liter groot. Bij de aandrijfvarianten zonder stekker hybride techniek past er 550 liter aan koffers in de Mercedes-Benz. Bij de GLC Coupé 300de 4Matic moet er vrijwel evenredig aan bagageruimte worden ingeleverd: er is 350 liter beschikbaar, in plaats van normaal 500 liter stouw capaciteit.

Mercedes-BenzMercedes-BenzMercedes-Benz
GLCGLC CoupéE-klasse
300de 4Matic300e 4Matic300de
66.858 euro67.985 euro68.791 euro

Chocoladekant van het verhaal is dat men tot 45 kilometer elektrisch kan rijden op een volle acculading. De GLC (en de Coupé variant) sprinten als 300de 4Matic in 6,2 tellen naar 100 km/u en blijven versnellen tot de digitale meternaald 230 km/u aangeeft. De dieseltank is met 50 liter iets kleiner dan die van de conventioneel aangedreven versies van de GLC en GLC Coupé. Die beschikken over een exemplaar van 66 lite).

Mercedes-Benz vraagt 66.858 euro voor de nieuwe GLC 300de 4Matic. De Coupé variant wisselt voor 69.800 euro van eigenaar. Daarmee is het nieuwe duo afgerond 1.800 euro duurder dan de reeds bestaande stekker hybride versie waarin de GLC leverbaar is, de 300e. Die heeft een benzinemotor als basisunit. De GLC 300e wordt bijgestaan door dezelfde elektromotor als van de nieuwe 300de variant. Ook het accupakket is met een capaciteit van 13,5 kWh identiek.

Reageren is niet mogelijk.