Als gemeenten scanauto’s laten rondrijden om te controleren of autobezitters hebben betaald voor een parkeerplek leidt dat tot veel onterecht opgelegde parkeerboetes. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) schat na onderzoek dat…
Parkeren
Het is verstandig om een parkeerboete die is uitgeschreven door een scanauto goed te controleren. Uit een inventarisatie blijkt namelijk dat 18 procent van dit type parkeerboetes wordt aangevochten, de…
De invoering van betaald parkeren in heel Amsterdam-Noord zorgt voor een hogere parkeerdruk in omliggende gemeenten als Oostzaan en Landsmeer. Automobilisten wijken massaal uit naar gratis parkeerplekken in deze dorpen,…
Bij Schiphol zijn parkeerders het duurst uit.
Gemeenten verhogen de tarieven en op steeds meer plekken wordt betaald parkeren ingevoerd.
Het gebruik van het nieuwe parkeersysteem is voor veel mensen in Utrecht te ingewikkeld.
Ook in kleinere plaatsen verdwijnen steeds meer gratis parkeerplekken.
Het college van B&W van Amsterdam wil de huidige parkeertarieven met 3,5 procent verhogen.
Hart voor Den Haag haalde 10.000 handtekeningen binnen voor een raadgevend referendum over de uitbreiding van betaald parkeren.
Alphen aan de Rijn en Eindhoven bijten deze maand het spits af met de nieuwe parkeer-app voor gehandicapten.
In Zeeland wordt bijna 65,5 procent van alle bonnen uitgeschreven voor fout parkeren.
Scanauto’s maken veel fouten, met onterechte parkeerbonnen tot gevolg.
In de afgelopen jaren zijn in Amsterdam ruim 7.000 parkeerplekken verdwenen. De meeste in het centrum en in stadsdeel Zuid.
Parijs wil dat bezoekers met een SUV voor het parkeren in het centrum 18 euro per uur gaan betalen.
“Waar moet ik parkeren?”: er komen steeds meer auto’s bij, maar in nieuwbouwwijken neemt het aantal parkeerplekken af.
Is een hoger parkeertarief voor SUV modellen een goed idee voor Amsterdam?
Er komen steeds meer auto’s bij, maar er is slechts weinig plek. Grote gemeenten kampen daardoor met parkeerdruk.
Burgers worden keihard aangepakt om één foutje.
Op straat parkeren in hartje Antwerpen is binnenkort alleen nog maar voor bewoners toegestaan.
Parkeren in de binnenstad is in Nederland dit jaar weer flink duurder geworden.