
ANWB: Pas op voor dure laadpalen op vakantie
Uit data van de ANWB blijkt namelijk dat dure laadsessies in het buitenland steeds vaker voorkomen.
Uit data van de ANWB blijkt namelijk dat dure laadsessies in het buitenland steeds vaker voorkomen.
Volkswagen maakte gisteren officieel de nieuwste leveringscijfers bekend.
Europa moet doen wat China zelf ooit deed.
Van de Europese Unie moeten autofabrikanten meer volledig elektrische modellen verkopen. Maar de consument denkt daar anders over.
De proef duurt 4 jaar en start in juli.
Het prijsverschil tussen elektrische occasions en tweedehands auto’s met een benzinemotor wordt geleidelijk aan kleiner.
Een doorbraak in de batterijtechnologie zou de actieradius van elektrische auto’s drastisch kunnen vergroten. Onderzoekers uit Zuid-Korea hebben een nieuw anodemateriaal ontwikkeld dat de batterijcapaciteit vertienvoudigt.
Je kunt heel veel congestieproblemen oplossen door alle elektrische auto’s slim te laten laden bij snelle laadpunten buiten de stad.
Ook BYD zelf lijkt nu in te zien dat de prijzenoorlog die het zelf heeft ontketend in China onhoudbaar is geworden.
Utrecht Energized is een unieke samenwerking tussen Renault, We Drive Solar, MyWheels en de gemeente Utrecht.
Het korte Engelstalige autonieuws van 1 juni 2025, 01.00 uur.
Nieuw Duits belastingbeleid moet bedrijven aan de stekkerauto helpen.
Angst voor laadpalen is groter dan onze ‘vliegschaamte’: Nederlanders gaan minder met de auto op vakantie.
In Rozendaal wonen relatief de meeste particulieren met een stekkerauto: 15,7% van inwoners heeft er een. Blaricum (14,2%) en Laren (13,8%) volgen.
De Bovag vindt de consument desondanks nog te afwachtend bij de aanschaf van een elektrische auto.
De Volkswagen Groep domineerde in april de Duitse markt voor elektrische auto’s. BMW werd van de tweede plaats verdrongen door Skoda.
Het korte Engelstalige autonieuws van 16 april 2025, 15.00 uur.
BYD is Tesla in Europa voor het eerst de baas. Analisten spreken van een kantelpunt op de automarkt.
Honda zet de ontwikkeling van nieuwe elektrische auto’s op een lager pitje als gevolg van de tegenvallende vraag. Toch ziet de Japanse autofabrikant batterij-modellen nog steeds als dé oplossing voor het bereiken van CO2-neutraliteit.
Het tempo waarin laadpalen werden gerealiseerd lag in 2024 wel iets lager dan de jaren daarvoor.