Volkswagen koopt halfgeleiders voortaan direct bij fabrikant
Volkswagen wil meer bevoorradingszekerheid van strategische chips. Daarmee wil de autofabrikant voorkomen dat er nóg een keer een tekort aan halfgeleiders ontstaat.
Volkswagen wil meer bevoorradingszekerheid van strategische chips. Daarmee wil de autofabrikant voorkomen dat er nóg een keer een tekort aan halfgeleiders ontstaat.
Voorlopig komt er geen einde aan het chiptekort.
Het korte Engelstalige autonieuws van 11 oktober 2022, 12.00 uur.
Zowel de Volkswagen Groep als Stellantis zien het chiptekort aanhouden tot eind 2023.
Het tekort aan halfgeleiders zou min of meer opgelost zijn, zo laten zowel BMW als Mercedes-Benz en de Volkswagen Groep weten.
Europa trekt 43 miljard euro uit voor het creëren van eigen productiecapaciteit voor microchips.
Het korte Engelstalige autonieuws van 8 december 2021, 12.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 1 november 2021, 15.00 uur.
Het wereldwijde tekort aan halfgeleiders nekt de auto-industrie.
Andere Europese autofabrikanten zullen de oplossing van Mercedes waarschijnlijk overnemen.
Het korte Engelstalige autonieuws van 15 oktober 2021, 15.00 uur.
Het aantal verkochte auto’s van de merken Renault, Dacia, Lada en Alpine bleef steken op iets meer dan 599.000 stuks.
Naast Mercedes biedt ook Porsche aan om auto’s te leveren met minder uitrusting dan de klant besteld heeft.
Het korte Engelstalige autonieuws van 18 september 2021, 11.00 uur.
Sinds vorig jaar zorgt het wereldwijde tekort aan microchips voor onderbrekingen van de autoproductie. Daar heeft iedere fabrikant last van.
Het korte Engelstalige autonieuws van 8 september 2021, 14.00 uur.
De productieproblemen als gevolg van de microchip schaarste kunnen tot ver in 2023 aanhouden.
Op sommige nieuwe auto’s is het 12 tot 14 maanden wachten.
Het korte Engelstalige autonieuws van 21 augustus 2021, 20.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 20 augustus 2021, 16.00 uur.