SUV doet milieuwinst elektrische auto teniet
Ondanks de corona crisis en de daaruit resulterende lockdowns stootte de SUV in 20202 meer CO2 uit dan in 2019.
Ondanks de corona crisis en de daaruit resulterende lockdowns stootte de SUV in 20202 meer CO2 uit dan in 2019.
Het merk Volkswagen voldeed wel aan de Europese uitstoot eisen.
Door de zware belasting van de banden van grote elektrische auto’s is de uitstoot van fijn stof relatief hoog.
De Europese Unie stelt onmogelijke eisen aan de uitstoot van personenwagens in 2025 en 2030.
In Brussel is men van mening dat de burger meer gebaat is bij strenge milieuwetgeving dan bij een gezonde auto-industrie.
Niet alleen Nederland behoort tot de beste jongetjes van de klas, maar ook Toyota.
De strengere emissie eisen voor de autofabrikanten worden de komende maanden uitgewerkt.
Volgens het agentschap ligt de oorzaak bij de keuze van de consument voor grotere en zwaardere auto’s, zoals SUV modellen.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 4 mei 2020, 20.00 uur.
Toyota ziet het concurrentievoordeel voor haar neus ontglippen.
Deze onderzoeksuitkomst betekent dat ook elektrische auto’s slecht zijn voor het milieu.
Vanaf dit jaar moeten autofabrikanten in Europa aan strengere regels voldoen.
Het korte Engelstalige autonieuws van 1 januari 2020, 05.00 uur.
Er rijden 51 miljoen vervuilende diesels op de Europese wegen, maar tot nu toe is er weinig actie.
Het korte Duitstalige autonieuws van 10 juni 2019, 18.00 uur.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 2 juni 2019, 12.00 uur.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 4 maart 2019, 13.00 uur.
Wat Euro NCAP is qua veiligheid, dat moet Green NCAP voor het milieu worden.
Het korte Duitstalige autonieuws van 1 september 2018, 20.00 uur.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 1 juli 2018, 14.00 uur.