
Newsflash: Tesla blijft maar uitbreiden
Het korte Engelstalige autonieuws van 5 januari 2023, 16.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 5 januari 2023, 16.00 uur.
Voorlopig komt er geen einde aan het chiptekort.
Zowel de Volkswagen Groep als Stellantis zien het chiptekort aanhouden tot eind 2023.
Naar verwachting houdt het chiptekort nog wel even aan, waarschijnlijk tot ver in 2023.
Het korte Engelstalige autonieuws van 11 september 2022, 15.00 uur.
Het tekort aan halfgeleiders zou min of meer opgelost zijn, zo laten zowel BMW als Mercedes-Benz en de Volkswagen Groep weten.
Het korte Engelstalige autonieuws van 8 februari 2022, 13.00 uur.
Europa trekt 43 miljard euro uit voor het creëren van eigen productiecapaciteit voor microchips.
De gemiddelde levertijden zijn in de leasebranche inmiddels opgelopen tot 6 maanden.
Het wereldwijde tekort aan halfgeleiders nekt de auto-industrie.
Andere Europese autofabrikanten zullen de oplossing van Mercedes waarschijnlijk overnemen.
Het aantal verkochte auto’s van de merken Renault, Dacia, Lada en Alpine bleef steken op iets meer dan 599.000 stuks.
Naast Mercedes biedt ook Porsche aan om auto’s te leveren met minder uitrusting dan de klant besteld heeft.
Het korte Engelstalige autonieuws van 23 september 2021, 20.00 uur.
Sinds vorig jaar zorgt het wereldwijde tekort aan microchips voor onderbrekingen van de autoproductie. Daar heeft iedere fabrikant last van.
Het korte Engelstalige autonieuws van 6 september 2021, 15.00 uur.
De productieproblemen als gevolg van de microchip schaarste kunnen tot ver in 2023 aanhouden.