CO2 boete voor de Volkswagen Groep
Het merk Volkswagen voldeed wel aan de Europese uitstoot eisen.
Het merk Volkswagen voldeed wel aan de Europese uitstoot eisen.
Het korte Engelstalige autonieuws van 1 januari 2020, 01.00 uur.
Volledig elektrische auto’s en het gros van de stekker hybride modellen worden momenteel overmatig gepromoot.
Het korte Engelstalige autonieuws van 21 november 2020, 21.00 uur.
In Brussel is men van mening dat de burger meer gebaat is bij strenge milieuwetgeving dan bij een gezonde auto-industrie.
Niet alleen Nederland behoort tot de beste jongetjes van de klas, maar ook Toyota.
Welke krachtige auto is in Frankrijk nog enigszins betaalbaar na de in 2021 van kracht wordende CO2 boete?
Renault heeft de mogelijkheid om haar resterende emissiekredieten te verkopen aan een branchegenoot.
Autofabrikanten zijn inventief. Ook als het gaat om het ontwijken van boetes vanuit Brussel vanwege een te hoge CO2 uitstoot.
‘Europa’ gaat niet elektrisch rijden als het aantal laadpalen niet wordt uitgebreid. Maar dat wil er bij de beleidsmakers van de Europese Commissie niet in.
De strengere emissie eisen voor de autofabrikanten worden de komende maanden uitgewerkt.
Het korte Engelstalige autonieuws van 5 september 2020, 18.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 26 augustus 2020, 15.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 27 februari 2020, 18.00 uur.
Vanaf dit jaar moeten autofabrikanten in Europa aan strengere regels voldoen.
Het korte Engelstalige autonieuws van 6 december 2019, 10.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 29 augustus 2019, 10.00 uur.
Het zijn niet de Brexit of de handelsoorlogen die de grootste bedreiging voor de auto-industrie in Europa vormen, maar de aanscherping van de CO2-emissienormen.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 1 mei 2019, 07.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 3 april 2019, 10.00 uur.