
Kamer eist meer steun voor Lightyear
De Nederlandse minister van Economische Zaken laat kansen liggen in Brussel om innovatieve bedrijven te steunen.
De Nederlandse minister van Economische Zaken laat kansen liggen in Brussel om innovatieve bedrijven te steunen.
Zonnepaneelauto Lightyear mag de weg op, massaproductie grote uitdaging
Zonder dealernetwerk is het voor Lightyear verstandig om zaken te doen met bedrijven als MyWheels.
LeasePlan beloofde eerder al de Lightyear One aan zijn Europese klanten beschikbaar te stellen.
Lightyear komt sneller met een prototype van zijn zonneauto dankzij NXP.
“Het is geweldig om de erkenning van investeerders te zien. Dat is een bewijs van het vertrouwen dat zij hebben in Lightyear”.
Lightyear onderzoekt een beursgang om massaproductie van haar zonnewagen te kunnen financieren.
De populariteit van auto’s met zonnepanelen hangt samen met de populariteit van elektrische auto’s.
Lightyear wil niet alleen zonne-energie auto’s onder eigen merknaam gaan verkopen, maar de panelen ook gaan aanbieden aan andere fabrikanten.
De Lightyear One, een Nederlandse personenauto op zonne-energie, kan tot 800 kilometer rijden op een volle accu.
De Lightyear One speelt in op de verwachting dat Afrika de elektrische auto zal overslaan en direct in een exemplaar met zonnepanelen stapt.
‘Als Tesla deze techniek had gehad toen ze begonnen, waren zij ook wel een zonneauto gaan bouwen’.