Diesel is op weg naar de uitgang
Oude dieselauto’s mogen met ingang van 1 november Amsterdam niet meer in. Er geldt in het gebied binnen de ring A10 namelijk een nieuwe milieuzone. Het verbod geldt voor vervuilende…
Oude dieselauto’s mogen met ingang van 1 november Amsterdam niet meer in. Er geldt in het gebied binnen de ring A10 namelijk een nieuwe milieuzone. Het verbod geldt voor vervuilende…
De Nederlandse automobilist betaalt aan de pomp liever iets meer dan straks met een hoge garagerekening geconfronteerd te worden.
Met name stekker hybride modellen waren afgelopen kwartaal in trek in Europa.
Prijzen van brandstoffen hangen ook af van de locatie van de pomp.
De benzineprijs bestaat in Nederland voor meer dan 1 euro uit BTW en accijnzen.
Het is nu onomstotelijk bewezen: ook als het productieproces wordt meegenomen, zijn elektrische auto’s vele malen schoner dan modellen met een verbrandingsmotor.
De lagere benzineprijzen schelen tot 5 euro per tankbeurt van 50 liter.
Het korte Engelstalige autonieuws van 7 februari 2020, 18.00 uur.
Het korte Engelstalige autonieuws van 5 februari 2020, 18.00 uur.
Was voorheen 10 procent van de benzine verkoop premium, nu is dat 20 procent.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 3 november 2019, 18.00 uur.
E10 Benzine met bio-ethanol zou beter zijn voor het milieu. Die claim is zeer twijfelachtig.
Wat TSI en MEB is voor de Volkswagen Groep, moet CVVD en E-GMP worden voor Hyundai en Kia.
Het korte Engelstalige autonieuws van 25 juni 2019, 22.00 uur.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 7 mei 2019, 23.00 uur.
De dieselauto heeft afgedaan in België. Maar onze zuiderburen laten de elektrische personenwagen vooralsnog links liggen.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 20 augustus 2018, 16.00 uur.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 19 juni 2018, 22.00 uur.
Het korte Nederlandstalige autonieuws van 13 januari 2018, 11.00 uur.
De dagen van de verbrandingsmotor zijn in Europa nu definitief geteld.