
Waarom kopen Chinezen onze luxe auto’s niet meer?
Ook in China groeien de bomen niet meer tot in de hemel.
Ook in China groeien de bomen niet meer tot in de hemel.
Een Duits onderzoeksinstituut voorspelt dat diverse automerken gaan verdwijnen.
Een actieplan van ‘Brussel’ moet de productie van auto’s in Europa beschermen.
Niemand, de Europese beleidsmakers in Brussel noch de autofabrikanten zelf, lijken te weten hoe de opmars van Chinese branchegenoten moet worden gestopt.
Het korte Engelstalige autonieuws van 8 november 2024, 17.00 uur.
Volgens Schaeffler gaan er in Europa 4.700 arbeidsplaatsen verloren, waarvan 2.800 in Duitsland.
Het korte Engelstalige autonieuws van 24 oktober 2024, 17.00 uur.
Autofabrikanten als Mercedes, Stellantis en Volkswagen hebben het momenteel moeilijk.
Volkswagen, Mercedes-Benz en BMW daalden in Frankfurt. In Milaan kelderde Stellantis. In Londen ging Aston Martin onderuit.
ACEA pleit voor uitstel van de invoering van de aangescherpte CO2 regels.
Luca de Meo, de topman van Renault, vreest enorme boetes voor Europese autofabrikanten vanwege de strengere CO2-eisen.
De overcapaciteit in de Europese auto-industrie zal een langetermijnprobleem blijven.
Europese autofabrikanten zijn bang voor hachje en willen niet dat er een hogere importheffing op Chinese producten komt. Negeer die oproep.
Werken in de autobranche kon vroeger zo leuk zijn, maar die fascinatie is er niet meer.
De prijs van goedkope auto’s gaat door het dak.
BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen zijn bereid om meer geld te betalen voor ‘groen staal’.
China voert de technologische handelsstrijd met het Westen verder op.
Dit is slecht nieuws voor de managers en aandeelhouders van de autofabrikanten.
Voorlopig komt er geen einde aan het chiptekort.
Het korte Engelstalige autonieuws van 4 oktober 2022, 10.00 uur.